2011. január 4., kedd

Aki a hideget nem szereti...

...hóember nem lehet. Persze a közepesen gyenge poén ne riasszon el senkit, itt vagyok, megvagyok Ouluban.

Persze nem ment komplikációk nélkül. Már a reptér mókás volt, bártény, hogy tetszett... mint egy nagy pláza, és a keleti találkozása. Sok ember, stewardesek, stb. Bécsből repültünk, az ásványvizemet természetesen elvették. És még mit? Na mit? a cipőápolómat. Hiába noh, spray volt. :( Boeing 737essel mentünk, s noha árban nem volt fapados, minden másban igen, nyilván kajáért, piáért kellett volna pluszba fizetni, de hát ez nem fér bele a büdzsébe, maradt a himym, meg az új Strato az MP3 lejátszómon. Amúgy repülni fantasztikus érzés. De komolyan. Amikor kilő a gép, és elemelkedik. Amikor gyorsulsz gyorsulsz a kifutópályán... ájj, hát ez valami zseniális. Mondjuk leszállás suxx, fülfájás, meg ilyesmi.

Egy megálló volt Rigában, na most amint alábukott a gép rögtön úgy éreztem, hogy télkirály birodalmában csöppentem. Óriási hó mindenfele (majd teszek fel képeket)de egy picit kijöttem a levegőre, nézelődni, meg beletúrni kézzel a gyönyörű, frissen esett hóba (azért, mert az egy jó dolog...:)).

Ouluba Turkun át vezetett az út, de mikor megérkeztünk már nem egy lépcsőt, és szevasz! Kis várakozás után megérkezett a csomag,ám itt indult a tegnap este nem túl kellemes része. Egy nem túl bizalomgerjesztő buszmegállót sikerült találni, melyben egyedül várakoztam a 21:50-kor érkező buszra... 22:00ig. Ugyanis a busz nem jött. Közben mindenki elment, se emberek, se taxi, csak te egyedül a pakkokkal a világ végén a hóban mínusz 15 fogban. Nice! És itt jön a kockaság! Azt, hogy Finnországban egy órával később van, mint idehaza nem tudtam (ezért is nem jött a busz... elment már egy órája), de azt igen, hogy van wifi az egész városban (kivéve a koliban) csak úgy az utcán. Szóval netre fel, megkerestem Kaisát, a (feltűnően csinos, ám ebből kifolyólag értelemszerűen foglalt) kummi studentem, hogy segítsen, mert elvesztem és találtunk egy buszt, mely végül egy laza 10 eurósért elhozott a szállásomra (egy taxi 40 euró lett volna...).

Ez volt a tegnap. Ma pedig aláírtam a szállásbiztosító PSOASsal, illetve találkoztam Kaisa többi diákjával. Egy dán srác, ill. egy dán srác érkezett eddig meg (mikor meghallották h. magyar vagyok mi volt az első kérdés: kézilabdát szeretem...? :D), valamint egy cseh lányka. Ő abban a házban lakik, ahol én, csak 3 szinttel lejjebb,mondjuk vele nehezebb kommunikálni, mert nem igen tud angolul, csak finnül.És még facebookja sincs (szóval valójában ő nem is létezik). Amúgy tök jó fejek, mármint a dán arcokhoz mindjárt átnézünk, ők egy picit messzebb laknak, de megdumáltunk, h. estére átmegyünk dumálni kicsit. Ráadásul van náluk biliárd, meg csocsó is. :)

Maga a szállás egy koleszben van, de a folyosókról nyíló ajtók mögött nem egy szoba van, hanem kettő, mindegyikben egy egy ággyal. Ehhez van egy közös fürdő, meg egy konyha. Az én "szobatársam" még nem jött meg, de azt mondták a psoasnál, hogy hamarosan megjön, hisz már Januártól ő is itt fog lakni. Remélem kedveli a fémzenét mert... az előző lakó hagyott itt két kajak hangszórót, szóval nem kell folyamatosan fülhallgatóval bajlódnom. :) Amúgy hagytak itt egy csomó étkezési kelléket is, meg ilyeneket, lesz takaró is, párna, awesome!

Amúgy gyönyörű Oulu. Mármint egy kisváros, egy nem túl nagy belrésszel (félő h. arra azért majd hamar ráun az ember) de kijjebb hatalmas fenyőerdők vannak, mindegyiket hó fedi, gyönyörű. Filmekben látni ilyent. Nincs annyira hideg, mint amilyenre számítottunk, "csak" -15 körül van a hőmérséklet. Ha jól felöltözöl, abszolút nem gáz. Ellenben Kaisa ebben az időben lazán bringázik, félcipőben van, és nem túl vastag kabátban... azért ez kemény. Nincs olyan fene nagy sötétség sem. Elég vacakul aludtam, fél 11kor keltem, akkor már világos volt (a napot nem láttam, egész nap esett a hó) és du. fél4kor sötétedett be.

Délután elmentünk a cseh leányzóval egy közeli szupermarketbe. Mon azt a mennyiségű cuccot amit vettem kb. fele ennyiért lehetett volna megvenni. Kajából rengeteg hal van, a húsok elég furák... Csak a nagyon drága fajtákból van pultos felvágott. Jelenleg egy finn nevű nem tudom mit eszek, sonkaszerűségnek tűnik, lövésem nincs milyen állatból készítették. Ami viszont tényleg drága, az a szesz. Sör 2 erő alatt nincs, de 2.50 alatt sem nagyon. ennek ellenére vettem azért két finn sört, csak meg kell kóstolni. Viszont nem fél literes kiszerelésben adják őket, hanem pintben, ami kicsit több, mint fél liter.

Holnap be kell majd menni a suliba, és az ottani dolgokat intézni, sokat mesélnek majd, meg ilyenek. Még néhány adminisztratív dolgot el kell intézni, és az sem lefutott ügy egyelőre, hogy legyen bankkártyám.

A rockerek kedvéért pár érdekesség. Már a reptér után volt egy hatalmas tábla h. üdvözölnek a léggitározás fővárásában. Ennek ellenére abszolút nincsenek rockerarcok az utcán (leszámítva pár finnmajom külföldit akik azt hitték, hogy itt mindenki úgy néz ki, mint a Korpiklaani, és ehhez próbálnak igazodni...). Ellenben hatalmas hangszerboltok vannak, és ha a kirakatban kint van egy Paul Gilbert kép, akkor abból a gitárból lehet eladni rendesen. Tényleg sok kocsma van,de még egyben sem voltam (az árak miatt ez valszeg így is marad még egy darabig) viszont van rendesen rockrádió, ez azért király.

Nyugis kisváros ez, nincs zsufi, és ez kifejezetten tetszik. Egyelőre ennyi, csomó dolgot kihagytam ami eszembe jutott, ezekről majd mesélek máskor. :)

12 megjegyzés:

  1. És ezek a 2,5€-s sörök is max 3,5%-osak,nem? A tábláról meg minimum egy fotót vártunk volna! Azt, hogy Kaisáról is, már meg sem említem!:D Örülök, hogy egyben vagy, de az időeltolódást tudhattad volna, a románok is egy órával előbbre vannak, mint mi.:)

    VálaszTörlés
  2. ehh, itt mért nem lehet lájkolni a megjegyzést :P

    VálaszTörlés
  3. Nemsokára mi is ott leszünk:D Juhééééé:)

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. ezaz, a fácse-életmódhoz szoktunk, aztán hiányoljuk a lájk-lehetőségeket :D

    a kolléga által említett fotókat meg valóban várjuk ;):D

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Amikor Anna csoporttársam ott volt, előző este volt az a mókás sztori, hogy egy szerelvény fel akart szállni a repülőgépre, de a terminálnál nem jutott tovább.

    Nyilván a sok vas és szigorú biztonsági ellenőrzések miatt :D

    Amúgy nekem az első repüléshez kötődó élményem az, hogy majdnem lezuhantam egy vitorlázógéppel. A gépet csörlővel húzták fel, ami qva nagyot ránt, már ettől rosszul lettem, de amikor a drótkötél a levegőben félúton elszakadt, és a vastagbelemig mindnen a szájamon keresztül akart a külvilágba távozni, annak nem annyira örültem ;)

    Jótanács: a finnek mindig képesek bringázni, de a drótszamarat ott is lopják... A kávét meg ne kóstold, mert állítólag borzasztó, és állítólag a sör is. A salmiakki viszont nem rossz, kicsit érdekes, de nem rossz. Ez utóbbit próbáltam is. Ja, és lehet like gombot tenni blogspoton, meg minden okosságot, minimál guglival meg lehet oldani.

    Na, ha eleged van belőlem, csak szólj, és read only módban nyomom tovább :P

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy épségben megérkeztél, és hogy túlélted az első megpróbáltatásokat. Várom a folytatást :)

    VálaszTörlés
  9. Like this loud :) Csak így tovább teso :D Nice to hear about you :)

    VálaszTörlés
  10. Marci, a fene egyen meg... örülök, hogy egyben vagy és hogy nyelvleckéket veszel máris egy cseh leányzótól, de az év végi listádat jól összecsaptad..., tegnap este 2 órán át javítgattam, meg szúrtam be a < b >-ket.

    VálaszTörlés
  11. Jajj, nagyon szépen köszönöm ezt a sok megjegyzést, roppant jól esett, hogy tetszett/nem tetszett az iromány, illetve, hogy reagáltatok rá. :) Likeolásra ráguglizok, Kottának meg mély elnézést kérem, ha megjövök vendégem lesz pár remek sörre. :) A többi dologra mindjárt visszatérek a mai bejegyzésben. :) Elegem meg nyilván senkiből nincs, mindenki bátran írjon, amennyit/amit jól esik. :)

    VálaszTörlés
  12. Salmiakiból nekem hozhatsz is haza, már többször ittam, szerintem jó!:)

    VálaszTörlés