2011. január 17., hétfő

Hirdetés

Alig használt, közepesen megkímélt, erasmusos cserefélévből maradt, kissé csúnya, ám kifogástalanul működő, alkalmi barátnőmet rántott húsra cserélném vegyes körettel. Jelige: "Tartármártást most nem kérek."

Itt még azért nem tartunk. Egyrészt mert még nincs ilyen barátnőm (gondolom most sokan azt gondolják, hogy nem is lesz... hát ez akár még elő is fordulhat), másrészt itt senki, semmit nem cserélne be egy rántott húsra. Szerintem a helyiek ha meglátnának egyet sikítva menekülnének, mert azt hinnék, hogy valami űrlény. A mai bejegyzésben kicsit a kajálásról szeretnék beszélni, igazából ma ez mozgatta meg bennem a legtöbb fantáziát.




Angolul sajnos nem találtam. :S Pedig úgy még jobb. Érted... ma Edgars azt mondta, együnk a legnagyobb menzán, hát elmentünk. Lehetett enni valami joghurtos borzalmat valami brokkoli levest, én meg valami szivárványgolyócskákat vettem... jónak tűnt. Mármint, érted... húsgolyócska. De nem az volt. Hanem halgolyócska. És őszinte leszek, nem szeretem a halat. Hozzá krumplipüré, hagyma, saláta. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! Leírni is borzalmas! Érted, odahaza most épp szezonja van a disznóvágásnak, még a vegák szájából is véres hurka lóg, erre én itt eszek krumplipürét salátával!!!! Úgy hiányzik egy rántott hús. Egy kis sült krumpli. Egy jó avar borda, gordon bleu, akármi. Hazamegyek, megkérdezi valaki tőlem, hogy milyen kaját kérek azt fogom mondani: MINDEGY CSAK LEGYEN KIRÁNTVA!!! Hiába nah, ez Finnország. Mikor finoman megpedzettem Kaisának, hogy fura az itteni menzás kaja, rögtön kaptam egy finoman becsmérlő pillantást, itt minden friss, egészséges, ezért olcsó. Az állam súlyos pénzekkel támogatja azt, hogy a menzákon ne legyen steak, meg cigánypecsenye, helyette ehess krumplipürét salátával. Mindennek ugyanolyan íze van. Egészségíze. Tudom a lányok ezért oda vannak, de basszus engem már anyukámból is úgy vettek ki, mint a sült krumplit az olajsütőből. Erre Edgars is itt eszik mellettem egy nagy burgert hasábbal... mert lehet ám szerezni csak rohadt drágán. Nekem meg itt a finneknél mindenem van, csak pénzem nincs. Szóval maradnak a halrudacskák. :'(

Ma hivatalosan is kikötötték a netünket, mert nem perkáltunk. Én tegnap este utaltam át a dellát, remélem a hülye ráfázolbank nem cseszi el megint a dolgot, és pár napon belül megérkezik a pénz. Amíg ez nem történik meg, nincs net az albiban. Persze én szerettem volna ezt nem így kicentizni, de a hülye nordea bankba ma sem tudtam bejutni, még mindig nincs bankszámlám. De holnap nem lesz sulim (mert azokat az órákat amik lesznek nem veszem fel), holnap bankozok. Meg el akarok menni az itteni természettudományos múzeumba holnap, állítólag csudajó hely! Csak hát drága. Mint minden.

Semmi érdekes nem történt amúgy, reggel volt egy processzortervezős óra, majd utána elmaradt a gyakorlat. Kaptam accountot az itteni moodlere, de még elég hülye vagyok hozzá, nem igen ismerem ki magam rajta. Talán hamarosan rájövök a titkok nyitjára. Voltam a nemzetközi kapcsolatok irodájában, kaptam egy kummi familyt. Azt írtam a pályázatba, hogy nagyon szeretem az állatokat (ez igaz is), szeretem a rockzenét, technikai sportokat, ilyesmit. A család akit kaptam: Apa: Építész (nem, nem Ted Mosbey) Anya: Tanárnő, nagy észt rajongó (remélem ismeri a Metsatöllt hehe) Állatok: nincsenek (ofkorsz) Gyerek: 4 (azaz négy), egyik sem idősebb 6 évesnél (csak, hogy biztosan megértsük egymást.) Szabadidejükben szeretnek olvasni, és sportolni. Na erre kíváncsi leszek. Dobtam nekik egy mélt, hogy kész vagyok mindenre, mint a prézlimana klubb mellett a lányok, találkozzunk, mutassák meg Finnország rejtelmeit. Már várom. :) Ma volt egy finnórám. Üpszkáksz. A nyelvtanulásban az a legrosszabb, hogy tanulni kell, nem is szeretek nyelveket tanulni. De most vágod... ha már itt vagyok, valami ragadjon rám. Meg is tanultuk a "Csókolom!" szót 45 féleképp, szerdára be kell magolni. Éjjen! Apropó szerda. Lesz egy fogadás a városházán, ahol köszöntenek, mint külföldi jöttmentet, arra majd elmegyek, nagyon csecse meghívót is kaptam rá, jelentkeztem, nagyon kis pöpec lett. :) Utána meg lesz egy "Hot b**ch party"... amire el kéne menni. Rejtélyes hátsó szándékok miatt. Csak hát 10kor kezdődik, az uccsó busz fél1, vagy fél2kor jön haza, fél9től másnap meg suli. Ezt még ki kéne találni, de el kéne menni. :S Na majd meglátjuk. Mondjuk nem fogok se bitchnek, se beachnek öltözni... sajnos csak 1 azaz egy pólót hoztam Ouluba (Marcikám pólót ne vigyél, csak garbót, ott nagyon hideg van ám!!!! kössz anyu...) az is az IMItől kapott Ratt pólóm... igazi disco viselet. :) BTW utálom a garbót. az egész világon csak az én családom tudja mi az, nem tudom miért, anyám mindig ilyeneket vett nekem kiskorom óta, 11-ben tűnt csak fel, hogy ezt az űbergáz ruhadarabot rajtam kívül SENKI nem hordja a világon. Persze nagymamám azt hiszi, hogy elegáns, mindig mondogatja, hogy ha megyek bálba kislánnyal (mintha ilyen gyakran lenne...), garbót vegyek ám, mert az a módi! Wáhh. Család. Hát lehet őket nem szeretni? :) Szóval ha egyszer hazamegyek az összes garbómat elégetem, itt is mindenki pólót hord... max kettőt egymáson. Na most hogy jutottunk ide? Ja megvan, party. Na majd még kitalálom mi lesz. Mindenesetre egy wingmanre szükség lesz, és az nem Edgars lesz, és nem is Kaisa, hanem Morten, már csak meg kell győzni. Nem lesz egyszerű.

Lesz kiruccanás Oroszországba. Legendásan nagy buli, egy hét kirándulás részegen dögös, dögösen részeg cserediákokkal. Mindössze egy dolog kell hozzá: útlevél. Na kinek nincs útlevele? Szóval valószínű skip lesz. Bár egy cseh csajszi délután nagyon mondta, hogy csináltassak az itteni követségen (ami 600 km-re van délre...) Amúgy rohadt drága is, de még nem mondok kategorikus nemet, meglátjuk. De nem tűnik valószínűnek, hogy megjátszom.

Délután bementem a bankba, zárva volt. Ezért aztán érdemes volt buszozni, pláne mert du bebuszozni a városba horror, óriási tömeg van. Viszont a buszos rockrádiót hallgatott, tolták a Nightwisht agyba-főbe. Volt egy Lingua Coffee nevű esemény, ahol külön asztaloknál különböző nyelveken beszélgethetsz a honfitársaiddal mindenféléről... na most nekem a honfitársaim a közép európai régió lakossága, úgyhogy csehekkel dumcsiztam, ráadásul olyanokkal akiket még sosem láttam. Volt köztük egy szemrevaló hölgy is, de ő azért nagy kaliber, és jó eséllyel idősebb is éntőlem 3-4 évvel. De jó arcok voltak. Lehet felülvizsgálom a MOR-os "minden cseh buzi" elvemet. Majd valamikor. Ennyi. Mindjárt átmegyek a dánokhoz, mert áthívtak. Tanulás? Majd vizsgákra. :) Na jó van egy olyan érzésem, hogy ez csak egy szép álom... :D

Óh, úgy döntöttem, hogy nem mindig metalt teszek be alulra, a poén kedvéért néha valami egész más is hadd szerepeljen. Ilyen a mai alkalom is: Hölgyeim és uraim, köszöntsétek sok szeretettel Dánia nemzeti hősét, az egyedi, utánozhatatlan Tommy Seebachot, a példaképemet. (A billentyűs az...)

8 megjegyzés:

  1. Tudod mit ettem ebédre? HURKÁT :D És mit fogok vacsira? SZALONNÁT :P
    Najó, ha ilyen egészséges ország az a finn, küldök egy disznót, legyen mit vágni ;)

    VálaszTörlés
  2. LÁJK :D
    Bár még elmaradt a finn srácok részletes elemzése, de azt hiszem ez a bejegyzés felülmúlta, noha azt még nem tudjuk milyen lesz... :P
    De az egészséges étkezés nagyon fontos ám Marci!! :D Én is szalonnát vacsoráztam... hurkával.. :D és az a jó benne, h ez most nem vicc. :D De nem akarom húzni az agyad. :) Majd ha hazajössz, ígérem, h vmi igazi magyaros kajával várunk! ;)

    VálaszTörlés
  3. Szia Marci! Úgy bírom, hogy többes számba kezded a bejegyzést, aztán utána váltasz E/2-re. :)))
    A másik: csinálj rántott husit!!! :) persze, drága, de egyszer - kétszer belefér, nem? Liszt, zsemlemorzsa, 1-2 euró körül van, tojás meg olyan 6 :S szal húzós... :( meg krumplit is lehet ám kapni már 1-2 euró / kiló áron ;)
    További szép napokat!!! :)

    VálaszTörlés
  4. én szombaton ettem sült kolbászt, az olyan friss volt, hogy hajnalban még szaladt a kés elől :D

    VálaszTörlés
  5. Hm ez meglepő ahhoz képest, hogy ugye a leghíresebb énekesnőjük neve TARJA, és egy PUHOS nevű faluban született :D

    VálaszTörlés
  6. Biztos vagyok benne, hogy Tarjának nem tudnád elmagyarázni, mit is jelent a neve. Egész egyszerűen nem értené, hogy mi az a disznó,a hús, vagy bármi ilyesmi.

    Azon kedves olvasóimat pedig, akiknek ma is szalonna, hurka, kolbász, sertéskaraj, átsütött marhaság, hátszín, esetleg pulykamell volt a szájában egy virtuális tockossal hadd bátorítsam a finom étkek további fogyasztására...:)

    VálaszTörlés
  7. Izé... őőő "átsütött marhaság"? Ehelyett átsütött marhahúst akartam írni...:)

    VálaszTörlés