2011. január 28., péntek

Szünet előtt....

A következő 3 napban a blog nem fog frissülni.
Holnap indulunk Lappföldre Kaisáék nyaralóházába 20-an. Ez alatt az idő alatt nem leszek netközelben. Remélem ennek ellenére vasárnaptól ismét olyan lelkesen fogtok errefelé kattintgatni, mint eddig. :) Lesz mit mesélni. Remélhetőleg. :)

A mai nap nem egy vidám történet. A tegnap buláj után holtfáradtan másztam be kínaivitézfáti órájára, újfent sok okosat tanultunk a protokollokról, majd 10kor igyekeztem vissza az ágyba. Kissé el is késtem a délben kezdődő processzoros gyakorlatról... amin kissé fel is basztam az agyam. Most először kellett élesben is csinálni valamit. Egy progi segítségével TTA procit kell betölteni FPGAra, és azzal kell dolgozni. Viszont előtte meg kell írni C-ben, hogy mit is csináljon a proci. A C ezernyócszázhuszomhárom éve volt, semmire nem emlékszem. Semmi baj, itt van Edgár, megmondta, hogy pöpec kajakra programozásból, hát jajjdejó! A feladat az volt, hogy egy FIR szűrő programját kell megírni, volt rá kb. 0-25 perc. Edgár, rajtad a világ szeme, go. De hát a barom... Bölcsészmérnök.

Elkezdett okoskodni, meg tudálékoskodni, hogy jajj a programkód nem is olyan fontos, az a lényeg, hogy akkor milesz, ha a kód már kész... mondom neki, pofánváglak, írd már a kódot, az a feladat. Erre elkezdi szagolgatni az asztalon lévő FPGAt, hogy jajjdeérdekes, meg, hogy ő nem akar kódot írni, neki fontosabb, hogy megértse a hárdvert, ezért elkezdte nézegetni az fpga kártyát... mintha lehetne bármit is látni rajta a forasztáson kívül. Szóval nem, haver, nem! Nem írt egy kurva sort sem, folyamatos mellébeszélés, viszakozás... szóval a gyereknek a pofája nagy, de írni csak nem írt semmit. Ezen meg kiakadtam. Oké, én sem értek mindenhez, sőt több dologhoz nem értek, mint amennyihez igen, de bakter, akkor nem mondom azt, hogy valamiből penge vagyok, ha valójában nem. Még az ebédet is lekéstem miatta.

Wireless Com3-on is még eléggé ki voltam akadva az arcoskodó okoskodáson, pedig az itteni Nagy Lajos egész jól tolta a SzoCsa2t. Óra után gyors burkolás, majd le is ültem, és elkezdtem szenvedni a C-vel. Kalvach kollégának hálás köszönet a segítségért. Fél 7-re átmentem oda ahol a Dánok laknak, de nem Heidiékhez mentem, hanem 2 magyar sráchoz, akik már január óta itt vannak. Holnap lesz valami nemzetközi vacsi, főztünk pörköltet. Mondjuk nem lett sok, de jól esett picit magyarul diskurálni, és egy pici hazai íznek is megörültem.

Úgy volt, hogy este egy csapat rocker megszállja a Heavymestát, de mire 10-re hazaértem, az emberek már bementek a városba. Szóval maradt a kockulás, Edgarssal bementünk az egyetemre, és hajnali 1-ig bent is maradtunk. Írtuk a FIR szűrőt. PErsze külön-külön. Még mindig nem tökéletes a cuccom. Nem ótvarszar, de valahogy még nem elég pöpec. De már a tököm tele lett, eljöttem. Még kell vele bibelődni. Mondjuk Edgár is írt végül magának egy saját programot, ő még most is bent kockul. Nem tudom meddig jut, elég fura a srác, de tény, hogy a programja mondjuk nem volt rossz, úgy ahogy működik, de mikor eljöttem, az fpgára kitöltés, tesztelés (a kritikus rész) még hátra volt. Mióta bent van... lehet az egészet végigcsinálja? Akkor viszont lehet, hogy tényleg ért kicsit a dologhoz... de akkor meg szimplán hülye, hogy kódolás helyett elkezd egy nyáklemezt nézegetni...

Ennyit mára. Nincsen sícuccom, nincs síkabátom, nincs semmim. Kiderült, hogy sima farmerben nem lehet síelni... hát attól tartok én majd kipróbálom. Mindenesetre meleg nem lesz, és az alvás is problematikusnak ígérkezik, valamit kitalálok. Addig meg jöjjön egy remek kis dal a nyár emlékére... na ez az, amiből a hétvégén semmit nem fogok kapni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése