2011. február 13., vasárnap

Miért jó a PVC nadrág?

Nos, erre a kérdésre kerestem ma este a választ. Hölgyeim és uraim, végre elkezdődött, beköszöntött a 2011-es koncertszezon! :)

Mármint jogos a kérdés, mi a rákot keresek én itt északon, miért nem Helsinkibe mentem. Nos, az utóbbi időben odahaza rászoktam durván a metalbulikra, igen nagy iparban kezdtem tolni ezeken a részvételt. Félre ne érts, nem a hétvégi roktogonwigwamos zoralldzsánkízakela koncertekről beszélek, annyira azért vagyok igényes, hogy ezeket messze elkerüljem. Az igényes (drága), külföldi, minőségi rockzenéről van szó, amely kedvelt előadói oly sűrűn járnak Pestre, hogy ihaj, az előző félében havi 4-szer 6-szor sikekerült elcsípnem valami rocksztárt, és hát valljuk be, a pénztárca, de még inkább a szabadidő ezt nem igen engedi meg. Na most ha Helsinkibe mentem volna, garantálom, hogy most már egy vasam se lenne, és az egyetemre se találnék be, ugyanis ott olyan irtózatos koncertdömping van, hogy ihaj. És hát legyünk őszinték, ha 2.5 km-re tőled épp a Slayer, a Rage, vagy a Brainstorm játszik... csak nem maradsz otthon távvezeték lánckerektarisztikát ámolni. Szóval Oulu lett, nyugis, északi város, itt viszont majd meghülyülök, annyira kevés a jó metal buli. De ma végre eljutottam egyre. A Terasbetoni, és a Thaurorod léptek fel a Club Teatriában.

A részleteket majd a hardrock.hun olvashatjátok, mindenesetre igen meglepődtem, mert a club egy Syma csarnok méretű hely, így hatalmas bulira, tömegekre számítottam. Nos, már a buszról nem tudtok hol kell leszállni, s mivel az első sorban akartam állni, én hamar el akartam indulni, de a két lány akivel mentem (Jill, és Silke) nem engedték... Kissé intuitívan aztán rájöttünk hol lehet a hely, de igen nehéz volt megtalálni, s kolbászolás, házszámkutatás után sikerült csak fellelni a régi raktárházat, mely gigantikus mérete ellenére teljesen néptelen volt kapunyitáskor (15 perccel érkeztünk hamarabb). Kiderült, hogy ez Oulu egyetlen koncertterme, egyszerre tölti be a Symát, a Pecsát, a Wigwamot, meg a Crazy mamát. Hogyan? el lehet függönyözni a klubot rengeteg helyen, és különböző méretű színpadokat lehet felállítani. Nos, nagy buli helyett egy 200 fős kis klubot rendeztek be ezúttal, mely durván nem volt tele. Ennek ellenére nagyon jó kis buli volt ez. Persze, annyira metal hiányom van, hogy most még egy Ossiannak is örülnék, de tényleg kajak volt. Az előzenekar se füle se farka szimfopower, nagyon tetszettek, energikusak, jó fejek, tehetségesek, csak nincsenek kórusok, nincs jó refrén, fogós dallam, hiába szimpik. Na majd talán a köv lemezen. Amúgy a buli után ezt meg is mondtam nekik. a Terasbetoni meg amolyan finn Manowar kópia, a frontembergyerek egyszerre akar DeMaio, meg Eric lenni, de ezt a DeMaio figurát nagyon tolja, hát egy az egyben csapatja a mozdulatait, arról nem is beszélve, hogy néhány dal szinte 1 az 1-ben Manowar koppintás. De a fő gond a finn nyelvvel, meg azzal van, hogy nincsenek gyors dalaik. Speedbombák. Szinte csak menetelés. Lemezen uncsi. Élőben azért elment. De a 2 gyors szám nagyon kellett a 15-ből. Amúgy ők is jó fejek voltak, bár egy mukkot nem értettem, de igényesek, színvonalasak, a végére igen belemelegedtem a buli hevébe. Beöltöztek bőrökbe, trúmötál. Kicsit olyanok voltak, mint a szaharin. Metálpótló. Mert a true metal azért mégis angolul az igazi. A hazajövetel rémálom volt, 17 percet késett a busz, halálra fagytunk. (-30 van, pont annyi) Ja, és mi voltunk az első utasok, lövésem nincs mi történt. De azért megérte ez a kiruccanás, nagyon kellett már egy kis heavy/power őrület a lelkemnek. Ami nem tetszett, az a finnek magatartása. Mármint a finnek csöndesek, ám barátságosak, segítőkészek alapjáraton. De berúgnak és a világ legbunkóbb, legtürelmetlenebb embereivé válnak (tisztelet a kivételnek). Már eddig is feltűnt, de ezúttal igazán helytálló volt ezen gondolat, egy részeg csaj mellettem úgy kipenderítette az első sorból a két lányt akivel jöttem, hogy ihaj, és egész buli alatt agyatlankodott. De azért jól éreztem magam. :) Képek, beszámoló hamarosan.

Más nem történt. Tanultam a suliban. Egész du. Sikerült a kabátomat bezárni az isiben a kabáttárolóba, de nem a vikébe, hanem a főbejárathoz, este 6-kor meg már nem tudtam kinyitni, kölcsönvettem egy random kabátot a VIK-es tárolóból és abban szaladgáltam Edgársért meg a kulcsért. Nah, hétfőtől lesz már kulcson. A prociban meg el vagyok akadva, nem bírom 10 órajel alá vinni a procim sebességét. Gyáhsz! De a mai nap inkább szóljon a metalról:


Egy gyors dal. Ez tetszett legjobban.





Ez meg a két legnagyobb sláger. Utóbbival zártak, igen belelkesedtem... :) Nagyon-nagyon jól éreztem magam. Persze, a Club 16-ban karnevál party volt, az összes olyan csaj ott volt aki... csinos, ott kellett volna lennem, és tenni az eszemet. De hát a fémzenét választottam. Már megint. Lehet egyszer feleség helyett is azt fogom?

Hátha itt megtalálom rá a választ:

http://cyberculture.hu/mekkora-rocker-on/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése