2011. február 2., szerda

Y & T

Azaz Yesterday & Today.

A tegnapi nap legfontosabb dolga az volt, hogy:

Nyilas Misi makkot kapott. Én meg pakkot. Otthonról, Anyukáméktól. Annyira köszi! Volt benne egy bankkártya, így már tudok fizetni ittkint euró alapú kártyával. Volt benne pár ruha, aminek nagyon örülök. Ugyanis a hideg miatt pólókat nem hoztam. És végre most már van pár. Nem kell mindig a Ratt pólóban virítani, felvehetek egy MORosat, meg egy Wackeneset! :) Szeretem a rockpólókat. Jó, nem vagyok bennük sem elegáns, sem dögös, de kényelmesek, és lazák. Ezen felül kaptam egy Senioros pólót (na annak mondjuk sok értelme nincs), pár hosszú ujjút, fehérneműt. Illetve egy kis kaját. Először is egy köteg fokhagymát... amivel nem igen tudok mit kezdeni, ez itt is kapható, annyira meg nem szép még a magyar szalag ellenére sem, hogy ajándékba adjam valakinek...:) Kaptam egy zacskó kecsapos csipszet, ami szintén fura, mert noha a csipszet imádom, a kecsaposat utálom. :) De hát aranyosak anyuék, tudják, hogy barmira hiányzik a sült krumpli, igyekeztek pótolni. Bár tény, hogy csipszet itt is ettem, a dánok sörözés közben irgalmatlan mennyiségű csipszet betermelnek.


Na de a lényeg: Egy csomag pilóta keksz! HUHÚÚÚÚÚ! :D Na, ha valaminek, akkor ennek igazán örülök. Nem, nem voltak álmatlan éjszakáim, de amint megkaptam, azonnal rádöbbentem, hogy mennyire rohadtul hiányzott a pilóta keksz, imádom. :) Mondjuk ha még egy picit várnak anyuék a csomaggal, tehettek volna bele metal hammert, ami szintén nagyon hiányzik. De veszik amíg nem vok otthon, majd meglesem fél év termését, ha hazaértem. :) Ezen felül volt processzoros óránk, eléggé béna vok, csak nem alakul össze a tervezendő proci, tegnap is meg ma is ezzel szenvedtem, C fájlból csinál egy progi VHDL-ben egy specifikus procit, ezt kell összehuzalozni különböző egységekkel, kitölteni FPGAra, és tesztelni. Ma beteg volt a tanárunk, Jani (na nem a Koncz Jani, a régi tesi tanárom) holnap remélem bent lesz és tudom majd zaklatni. Bár holnap lesz lot to do...pl. finnházi. Mert elkezdtem, meg megtanultam a számokat, de végül csak elszkálypoltam Hászival az időt. :) De nem bánom. :)


Ma semmi különös nem történt, mostam, suliban dolgoztam a procin (kitaláltuk h. Edgárral megosztjuk pár procit ő csinál, párat én... együtt dolgozni mindenesetre nem igen tudunk). Voltam a városban, kaptam végre diákigazolványt, nem kell a szakadt papírommal szaladgálni állandóan. Kell majd hamarost venni újra buszbérletet. Du meg Heidivel, meg Mortennel találkoztam, el is mentem Mortennel mini-golfozni. De előtte meglátogattuk a helyi metal boltot.


Mármint van többféle is... azt néztük meg, ami a CD-kért felelős. Jóval nagyobb, mint a metal hammer Pesten, bár vannak más stílusú lemezek is, de a java metal. Metal stílusok szerint keresgélhetsz, s noha nem a legolcsóbb, 10 euróért a Louder Than Hell, vagy a No Sacrifice, No Victory elgondolkodtató. Ahogy az Elysium limitált,dedikált gyűjteményes változata is az 21 euróért. Nem vettem meg, kicsit sajnálom CD-re a pénzt, de ezért lehet visszamegyek. Bár anyagilag nem állok a legjobban. Viszont igen faja a hely, rengetegalbum van meg, és ami igen szép, hogy a finnek nagyon szeretik a bakelitet. 10 lemezes Slayer bakelit gyűjtemény, Saxonok, heep, Queen, Kiss albumok, Manowar, Strato, amit csak el tudsz képzelni. Még a Diamond Head Lightning to the Nationsje is kapható bakeliten, ez egy mekka a gyűjtők számára. Széles a választék, mindössze egy banda van, akiknek barmira itt lenne a helyük, de nincs semmilyen termékük a polcon. 3-at találhatsz: na...na..na?

A Korpiklaani! bizony! Finnországban ezeket senki nem ismeri, vagy szereti. A Finntroll, vagy az Ensfierum még úgy ahogy megy... de a zenemagazinok alig írnak róluk, a boltokban nem veheted a lemezeiket... hihetetlen. Úgy tűnik, ez a lakodalmas folk vonal csak MO-n megy nagyon. A CD bolt után elmentünk egy DVD tékába, odabent üvöltött a Nightwish, mi meg nem vettünk ki filmet, viszont rengeteg cukrot árultak, Morten vett egy csomót. a finnek imádják a cukrot, mindenhol csomót vehetsz dekára, és ezt a kátrányos, sós, fekete szart is kedvelik, amitől a magyar embernek a gyomra is kifordul.

A minigolfért 5 eurót kellett fizetni, kb 20 percig tartott. 9 pályás volt, s mivel most minigolfoztam először igazán, Morten elvert, mint a kétfenekű dobot. De azért mókás volt, nagyon tetszett, élveztem. Van itt egy hely, ahol lehet beltéren minigolfozni, meg csocsózni, biliárdozni. Nem a legolcsóbb mondjuk, még a minigolf ára úgy ahogy elment. Persze itt is a rockrádió szólt, üvöltött végig a Motörhead, meg a Sonata, azért mekkora királyság, hogy bemész valahová, és Fluortomika helyett rendes muzsika dübörög! :)

Estefelé kicsit finneztem, fényképeket, nézegettem, vacsiztam. Holnap koránkelés, kínaivitézfátival protokollok!

Tettem fel pár új képet, rénszarvasokról, meg hó mobilról. Izé. Motorosszánról. :) Am akkora király volt, ma a student unionnál a nő úgy köszönt el tőlem, hogy "Viszont látásra!" Nem tudom honnan ismerte ezt a szófordulatot, de jól esett, látta az igazolványomon, h. magyar vagyok. :)

Óh, és még mielőtt elfelejtem... sokat panaszkodok a kaja miatt, de a mai az mindent alulmúlt! Vehettem volna megint rakottkrumplit, de helyette megkóstoltam valami pitét... ami mint kiderült csak külsőre volt pite, valójában répa volt... ehhez vettem rizst... amiről kiderült h. nem rizs, hanem tofu... meg saláta, hagyma, alma... blöáááá! 5 percig bírtam enni, olyan hányingerem lett, ki kellett dobnom! Én ezt nem bírom megenni, undorító! Na jó, az alma finom volt. :) De azért...


Most meg hallgatom a helyi rockrádiót, mindjárt ledőlök aludni. És, hogy ne legyen hiába a cím:

2 megjegyzés:

  1. Korpiklaani maga nyilatkozta, hogy az ő zenéjük a metal és az öregeknek való finn zene keveréke, szóval ezen nincs mit csodálkozni. Te hallgatnál operettes metalt? Hajmási Péter és társaival?:D Amúgy fokhagyma helyett miért nem kolbászt, pálinkát és szalonnát küldtek? A másodikból 5*2 literrel te lehetnél a folyosó ásza!;)

    VálaszTörlés