2011. március 7., hétfő

Paksi Endre emlékbejegyzés

Na mi jelenik meg ma?
Na mi?
Nami?



Hát igen! Nem kell tovább várnunk kedves barátaim, másfél én kegyetlen szenvedés után, ma végre ránk tekint fortuna (csókja), és a hosszú álom után újra kezünkben tarthatjuk az OSSIAN együttes legfrissebb lemezét! Jajj, de vártam már! Hát amúgy is borzasztó nehéz kibírni az egy-egy évet új Ossian lemez nélkül, de hát most másfél egész évet kellett várni. A külvárosi álmok szenvedély dús viharában csak zokogtam éjszakákon át, hogy még mindig nem hallgathatom, még mindig nem, s noha a Tél hercegnője lassan tovatűnik, végre újra magamba szívhatom a változatos, izgalmas zenei témákat, a varázslatos dalszövegeket.

Remélem minden kedves olvasóm már a nyitáskor a lemezboltban volt, és beszerezte, aki nem tett így, az nem, hogy EMBERnek, de MAGYARnak is hitvány! Nah, de térjünk vissza a szürke hétköznapok világához, mert még megcenzúráztatja a hammer az én blogomat is.



Tegnap... sem csináltam semmi hasznosat, vagy értelmeset. Elmentem biciklizni, megnéztem Nallikarit, ami a helyi bícs, tengerpart. Szép. Lehet nyáron. Most se kutya, de hát nah. Azt mondták a többiek, hogy akkor menjek oda, amikor megy le a nap (tudod, "Az Alkonyzóna utca végén van egy hely... Végállomás Motel" És tényleg volt ott egy motel!), mert ott olyan gyönyörű a naplemente, hogy ihajjcsuhaj. Na most ez egyrészt nem igaz, mert mint már írtam az én szobám ablakából a leggyönyörűbb a naplemente, másrészt mivel ezzel a szöveggel még egy csajt sem tudtam felhozni, hiába próbálkoztam, hát csak elbicóztam, pont úgy apám, hogy a naplementére érjek oda.



Kikalkuláltam ezt vágod... nade! Hát nade! Hát nade, hogy mi történt, kérem alásan! Hát hogyan-hogyan nem, az egyébként csodálatosan tiszta, felhőtlen égen, mindössze egy felhő éktelenkedett, a horizonton, szóval a naplementéről így gyönyörűen lemaradtam, de hát legalább elképzeltem. Amúgy hiába vagyok itt már 2 hónapja, még mindig bizarr, hogy az óceán az egy bazi nagy havas mező. Lőttem amúgy pár képet, majd feltöltöm őket. Azért ne volt ez egy rossz túra, bár a világ legrosszabb bicajával 7-8kmet lenyomni oda, meg ugyanennyit vissza nem volt egy joyride, de hát nem baj, legalább kissé megerősödök. Ha hazaérek, el tudjak futni a lincselni próbáló Ossian rajongók elől. Van amúgy ott egy kemping, egy hotel, parkok, ha lenne barátnőm, vagy úgy egyáltalán akármilyen nő, aki szóba áll velem, és nyár lenne, lehetne oda vinni. Este pedig megnéztam 2 filmet.

Az egyik a 15 perc volt



No nem, ez, hanem ez eredetileg egy könyvből származik. Mindenki megérdemel 15 perc hírnevet. Tökéletesen igaz. Ebből készítettek 2001-ben egy filmet, Robert DeNiro a főszereplő, csomót reklámozták anno. Ja, és a reklámokon felbuzdulva a 2002-es Ossian lemezen is megjelent egy ilyen dal, hát micsoda kis kreatív ez az Endre! A film nem egy nagy eresztés, pedig maga a téma, hogy 15 perc hírnevet mindenki megérdemel egész egyszerűen remek. Szatírikus, ironikus, s noha a film sem rossz, egyszerre akar akció film lenni, szatíra, krimi, meg egy kis fekete humort is bele akarnak csempészni, aztán valahogy így az egész komolytalanná válik a végére. Viszont szerepel benne Dobó Kata, nem mondom meg mikor, tessék megnézni.



A másik film a Pancser Police volt, ami finoman szólva is egy "pancser" címferdítés, The Other Guys az eredeti megnevezés. Nem egy nagy valami, nem szól semmiről, Will Ferrel a főszereplő, meg ha jól tudom a készítésben is erősen benne volt a keze, és hát olyan is. Ergó egy nagy marhaság az egész, viszont én nagyon bírom a csávó humorát, szóval betegre röhögtem magam.



Ma reggel meg kriptográfia, kivételesen egész gyorsak voltunk, és 3 óra alatt megcsináltuk a teljes feladatot, így a hét maradék részében rá tudok koncentrálni a procitervezésre. Ma elmentem 2 órára síelni, most meg mosok, még lehet benézek majd az egyetemre, írnom kéne lemezkritikát, és este találkozom Tomiékkal. Jön egy másik magyar is, Márti, aki a hetet itt tölti Ouluban, és 1 éve neki voltak a kummijai Tomiék, mókás lesz. Remélem. Társaságban mindig nehezen oldódok fel, vagy beszélek, hát nem baj, talán mire hazajövök ez megváltozik. Amúgy mebeszéltük Dimitrissel h. a héten megnézzük valamikor a Rush dokumentumfilmet. Kíváncsi vagyok. Meg, hogy mit reagálnak az akkred kérelmemre. Egyelőre semmit. :'(



Amúgy valahol szeretem az Ossiant, csak hát ők egy internetes meme, akiken muszáj nevetni. Ha véletlenül valami Ossianhoz közel álló személy olvasta ezt a bejegyzést, tekintse úgy, hogy csak szeretetből cikiztem őket. :)

5 megjegyzés:

  1. Azt kell mondanom, ezek az Ossian számok, amiket beraktál, egész jók voltak! Legalábbis így együtt. Szépen betöltöttem mindegyiket és aztán KATT! - egyszerre játszottam le őket...
    :D

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Tudom hogy az Endrét nem bírod,
    de szerintem tökjó az Ossian.
    A cikiző videók közül 3 ugyanarról a kínos
    debreceni koncertről volt.
    Kicsit túlzásnak tartom ezt a sok cikizést,
    a legtöbb videót már egyébként ismertem.
    Üdv.
    This

    VálaszTörlés
  3. Najó, ez az új album nagyon szar!

    VálaszTörlés
  4. Ez így tényleg egész hallgatható!:D
    Amúgy én már a megjelenés előtt elloptam a lemezgyárból, hogy én hallhassam először. Sőt, saját véremmel írtam levelet Endrének, hogy megköszönjem az áldozatos, minden rockernek utat mutató munkásságát!

    VálaszTörlés
  5. Jajj, voltam ám én is 15 éves, akkor szerettem őket, és azért meghajtom a fejem azelőtt amit régen csináltak, és elértek, de hát nah. Meghallgattam ezt az új lemezt is, hát az örök tűz már régen oda, a Titkos Ünnep/Árnyékból a Fénybe volt a csúcspont az újkorban, de ha világszínvonalat nézünk, akkor azért még azok is elmaradnak. Hát ez van, nincs mit tenni, minden esetre DarkJedi az igazi rocker, a saját vérével írt levelet Endrének, remélem csupa nagybetűvel, ahogy ő is szokott írni nálunk a HSZ-ekben...:)

    VálaszTörlés