2011. március 2., szerda

Grounded

Tanúnyi kéne.
Tényleg. Most éppen finnt. Meg még egy csomó más mókás dolgot, de jelen állapot szerint a finn a legsürgetőbb, mert csütörtökön vizsgázok belőle. Persze ha nem sikerül, lesz két alkalom javítani. True story. No azért nézegetjük a könyvet. Nem igen szeretek nyelveket tanulni. Tök más, mint kockaságot tanulni, nehezen áll rá az agyam. Lazán beletelik 2 órába mire 3 új szót úgy ahogy megjegyzek. Így meg aztán nem lesz belőlem nyelvzseni. Max bizonyos értelemben. Bár annak nincs köze a könyvekhez.

Ma bementem az isibe órára, de kiderült, hogy elmarad. Mármint a kriptográfia. Juhú. Írni kéne a házit. De inkább finnt tanultam. Csak legyen meg a vizsga, meg sikerüljön, már lenne 3 kreditem. Aztán már csak 17 to go. De elmentem síelni. Egyedül. Fülhallgatóm továbbra sincs, betettem csutkára a rockrádiót, és irány a tó, ott van ilyen paralell vájú/járat amiben síelhetsz... borzalmas. tele van járva, minden hülye ott sétáltatja a kutyáját, ráadásul a nagy hó a tavon megolvadt, megint megfagyott, nem tudtam rendesen síelni, inkább csak szenvedni. Meg sem találtam a rendes vájatokat, csak mások nyomát követtem, wáhh. Már majdnem megfordultam teljesen, amikor elértem egy erdőhöz, láss csodát ott viszont volt rendes vájat, és egy nagyon jót tudtam síelni az erdőben, gyönyörű volt, jó minőségű volt a terep, élveztem. Csak hát sok idő elment mire rátaláltam a dologra, összesen 2 órát síeltem. Visszafelé eltévedtem a tavon. Jellemző. Jólvan na, nem olyan egyszerű megtalálni a susnyást ahol bejöttél.

Amúgy nem olyan rossz ez a rockrádió, bár nem is jó. Kb minden 2-3. szám értékelhető, tolnak Nightwisht, Stratot, Sonatát, Maident, de van ám sok finn borzalom, alter vacak, meg punk szörnyület is. A Foo Fighters, a Danko Jones nagyon menő, meg pár alter lokálhíró. Amúgy rá jöttem valamire.

Sokan panaszkodnak, hogy régen jó élet volt, a 80-as években az MTV-n meg mindenhol volt sok rock/metalzene, játszották a Van Halen, a Mötley Crüe klipeket, hatalmas bandává válhatott az AC/DC, a Bon Jovi, most meg semmi nincs. Ez nem igaz. A rockzenét ma is orrba szájba nyomja a tv, és ma is szupersztár rockbandák vannak, mint 30 éve. Úgy hívják őket, hogy Muse, Foo Fighters, Danko Jones. És a Volbeat is szépen jön fel. Nem a média változott meg, jó, az is, de inkább a zenei stílus jelentése. A metalarcok nem hajlandók befogadni 30 év változását, nekünk a metal, a rock, az idejét múlt, ódivatú, oldschool fémzene. Mármint stílusában oldschool. De a világ tovább lépett. A Wolfmother a 21. század Led Zeppelinje, a Muse pedig az új Bon Jovi. Nem stílusban, hanem jelentőségben, kulturális szerepben.

15 éven belül nem lesz Maiden, AC/DC, Ozzy, Rolling Stones. A fesztiválok (nem a metalfesztiválok, az átlag fesztiválok) headlinerjei a 30 Seconds To Mars, meg a többi vacak lesznek. Egy ideig a Hammerfall, meg a Sonata még fel-fellép PeCsa méretű helyeken, de aztán majd ők is leteszik a lantot, és marad a wigwam klub a Sabatonnal. Ez van.

Mármint nem szeretem a Muset, a Danko Jonest is csak módjával, és a Foo Fighterstől is kiver a víz, de mit lehet tenni, változnak a trendek, az igények, valahogy a metalarcok panasza jogos arról, hogy haldoklik a rockzene, csak azt nem vesszük észre, hogy ez így nem igaz. Nem a rockzene tűnik el szépen lassan, hanem csak megváltozik a jelentése. Nah, a nemrocker ismerősöket most tuti jól eluntattam, a rockerek meg jól fakkolnak, hogy de hülye vagyok.

Más érdekes am nem történt. Na jó de. Este volt sarkifény. Huhú! De ma nagyon nagyon erős. Komolyan. Simán űbereli az eddigieket, gyönyörű formák, színek, igen, ezt várod a sarki fénytől. Mint a filmekben. Elhiszed, hogy egy tűzróka szalad végig a látóhatáron, és a farka mintázza a formákat. Holnap koránkelés kínaivitézfátival. Lassan intézni kéne további rockkoncertes dolgaimat, be kéne fizetni a márciusi lakbért, és repjegyet is kéne vennem haza. Nah, ezek komoly dolgok, mindig halogatom őket, de most már itt az idő. Majd holnap.

Annyira béna vagyok chatelésben. Hihetetlen. Nem is szeretek chatelni. Ha beszélek valakivel, az a lényeg, hogy hogyan mondom a dolgaimat, nem a szavak veleje. Olyan túl sok érdekes nem tudok mondani, online írásban ez meg pláne előjön. :S

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése